כולם היום מצלמים. אבל לא כולם צלמים.

לצלמת טובה יש ראייה רחבה על איך להפיק תמונה טובה. יש כל כך הרבה קריטריונים לייצירת תמונה טובה אך עם זאת לא תמיד יש צורך לענות על כולם על מנת שזה יקרה.  

 רגש- רגש הוא אחד המרכיבים החשובים בתמונה. הוא יכול לעבור בהבעת פנים, במנח גוף, במיקום הדמויות בתמונה ועוד. הדבר הראשון שנחפש כאשר נראה תמונה יהיה אדם ומיד אחר כך נחפש את העניים שלו. הבעות רגש אצל המצולם יגרמו גם למי שמתבונן בתמונה להרגיש גם אצלו משהו. 

 תקשורת עם המצולם- כדי לגרום למצולם להצטלם בצורה שמחמיאה לו יש חשיבות גדולה לגרום לו להרגיש בנוח עם הצלמת. להרגיש או לשאול- מה נוח או לא נוח לה, לקלוט איזה צד היא מעדיפה או מה גורם לה להרגיש בנוח / לא בנוח מול המצלמה, להסביר מה הולך להיות, לבקש שתשתף בכל רעיון או הצעה שלה. 

 קומפוזיציה וזוית צילום- מיקום האלמנטים בתוך התמונה. אין צורך להיות מבינים גדולים באומנות כדי להרגיש אם משהו "עובד" בתמונה. צלם טוב יידע להבחין בקווים ובפריטים הנכנסים לתמונה במהירות רבה בזמן הסשן ולמקם אותם בצורה שפשוט תעבוד בתמונה עצמה.

 צבעוניות- הצבעוניות תבוא לידי ביטוי בבחירת ביגוד המצולם, הפריטים הנוספים (במידה ויש) וכמובן בחירת המיקום והרקע. יש תורות שלמות סביב צבעים- צבעים משלימים, ניגודיים שמדגישים אחד את השני, צבעים מונוכרומים הנשענים על גוונים של צבע אחד, בזמן העריכה הצלמת תקבל החלטות אומנותיות ותבחר כיצד לערוך את התמונה.

 
 
 

 תאורה- אפקט ה"וואו". תמונה שבה המצולמת/ם נראת בבירור, שתווי פניה מוארות, אולי אפילו הילת אור סביב השיער, היא תמונה שתמשוך לנו את העיין ומיד תרגיש לנו כתמונה מיוחדת. התאורה מושפעת מהשעה שבה אנחנו בוחרות לצלם וממיקום המצולם (האופן שבו חוזר האור לפניו והדרך שבה האור משפיע על הרקע).

 עריכת פוטושופ- הרבה פעמים לקוחות אומרות לי זה כל כך יפה למה צריך לערוך את התמונה הזאת עוד. נכון, התמונות שתקבלו באמת כבר נראות נהדר, אבל, עריכת התמונות המדוקדקת גורמת לתמונה להראות עוד יותר מדויקת ומיוחדת. באופן אישי אני אוהבת לשמור על פשטות ולא להוסיף אלמנטים רבים שלא היו בתמונה לפני כן. מכיוון שקשה לדמיין את השינוי שעריכת פוטושופ מאפשרת תוכלי לראות כאן תמונות של לפני ואחרי.